Turistika na Kysuciach

Kysucké Himaláje

kysucke himalajeCieľom tradičnej turistickej akcie je preveriť vôľové a fyzické schopnosti účastníkov. Jedinečný zážitok. Turisti musia prekonať 14 kysuckých vrcholov, ktoré sa svojimi nadmorskými výškami prerátanými na decimetre približujú skutočným nadmorským výškam najvyšších vrcholov sveta.

Potulky okolím Kysuckého Nového Mesta

okolie mestaV okolí Kysuckého Nového Mesta je viacero možností trávenia voľného času v prírode. Veľmi obľúbenou destináciou pešej a bežkárskej turistiky je chatová osada Škorčie a následne ňou prechádzajúca spevnená lesná cesta traverzujúca Šerkov a Tábor.

Výstup na Ľadonhoru

ladonhoraTúto trasu môžeme považovať za jednu z najkrajších v okolí Kysuckého Nového Mesta, a to nielen kvôli jej rozmanitosti a prekrásnym výhľadom (z Poľany), ale aj kvôli samotnému výstupu na Ľadonhoru, ktorá je najvyšším vrcholom v širšom priestore dolných Kysúc.

Výstup na Veľký Vreteň

velky vretenTrasu začíname v Kysuckom Novom Meste na železničnej stanici. Sledujeme zelenú značku a prechádzame cez Vajanského ulicu, okolo Domu kultúry a po moste na hlavný cestný ťah Čadca - Žilina. Prechádzame cez cestu a vchádzame do obce Radoľa.

Prechod z Povinskej do Bystrickej doliny s výstupom na Veľkú Raču

velka racaJedná sa o trasu určenú výhradne pre zdatných a náročných turistov - pre peších fajnšmekrov, ktorí obľubujú netradičné a veľmi náročné túry. Opisovaná trasa je náročná kilometrážou i celkovým prevýšením, prechádza totiž dvoma dolinami a dosahuje aj najvyšší vrch Kysúc.

Kysuckou vrchovinou

velke ostreV úvode treba upozorniť, že popisovanú trasu možno rozdeliť na niekoľko kratších úsekov, pričom každý úsek možno ukončiť v niektorej z priľahlých dolín (napr. Vadičovská, Povinská, Lutišanská). Štartujeme od zastávky SAD Radoľa, pod Ostrým.

Cesta Viliáma Galvánka

petrankyTrasu začíname na železničnej stanici v Kysuckom Novom Meste. Tu nasledujeme modrú značku a vydáme sa smerom na juh k železničnému priecestiu po hlavnej ceste smerom na Neslušu. Prechádzame okolo závodu ZVL KLF a stúpame okolo budovy vodárne do smrekového lesa.

Z Vadičovskej do Povinskej doliny okolo Ľadonhory

horny vadicov.JPGUvedená trasa je značená zelenou turistickou značkou a je spojkou medzi Vadičovskou a Povinskou dolinou. Využívané sú len jej niektoré úseky, komplexne nie je využívaná. Štartujeme v Dolnom Vadičove, zo zastávky SAD pri obecnom úrade.

Okolo Lodnianského chotára

lodno.jpgVeľmi vhodná trasa pre rekreačných turistov. Štartujeme v centre obce Kysucký Lieskovec pri turistickom smerovníku so žltou značkou. Značka nás prevedie zo začiatku po obci a nakoniec zamieri na rozľahlé lúky, kde sa často pásava dobytok z miestneho družstva.

Výstup na Jakubovský vrch z Nesluše

jakubovsky vrch.jpgVeľmi zaujímavá trasa, najmä jej prvá polovica. Druhá polovica trasy je skôr monotónna, prechádzajúca smrečinou bez výhľadov. Z centra obce Nesluša pokračujeme hore Neslušanskou dolinou, kým nenatrafíme na turistický smerovník s modrou značkou.

Z dolných Kysúc na horné Kysuce cez Jakubovský vrch

nesluska dolina.jpgKrajinársky pozoruhodná trasa vedúca otvoreným terénom cez mnohé kysucké osady, s viacerými veľmi peknými výhľadmi. Nástup je na konečnej zastávke SAD v obci Nesluša. Tu sa chytíme žltej značky a po chvíli prechádzkového tempa prejdeme okolo niekoľko posledných domov.

Výstup na Chotárny kopec z Ochodnice

ochodnica chotar.jpgZaujímavejšia je druhá polovica trasy. Zelenú značka v Ochodnici nájdeme pri miestnom pohostinstve a potravinách. Stúpa hore cestou okolo rodinných domov a vychádza na severné lúky ponad obec. Zo začiatku vedie lúkami.